Dag 18 - Reisverslag uit Banjar Batujimbar, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Banjar Batujimbar, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu

Dag 18

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

25 Juni 2013 | Indonesië, Banjar Batujimbar

Vandaag verlaten we Java en vertrekken we om 06.00 uur naar de Ferry die ons naar Bali zal brengen waar we onze laatste dagen zullen doorbrengen. Om 09.30 uur varen we met de ferry over naar Bali waar we na een klein uurtje varen aankomen. De vaart voorloopt rustig zonder veel schommelingen. Om 11.30 uur lokale tijd komen we aan op het goden eiland Bali. In Bali is het namelijk nog een uur later dan op Java. De natuur is hier veel mooier dan op Java want er is meer groen te bekennen en we zien veel tempels en de mooie blauwe zee. Onderweg zien we een straat met stenen, riet en houten producten waar ze de offers op leggen (altaar). We zien langs de weg een koe staan die voor een crematie gebruikt wordt. Als iemand overleden is in Bali wordt dit in de vorm van een koe gedaan. Deze wordt gemaakt van papiermarche met natuurlijk een versteviging, omwikkeld met goud papier. Waarom een koe? Dit was het transportmiddel van Brama (één van de goden waar de Balinezen in geloven). Blehh dit hoeven we niet te zien want op een gegeven moment ontploft de buik van de overleden persoon en dan zie je het lijk verbrand hangen. We vervolgen onze weg naar het hotel en genieten van de Balinese cultuur en winkeltjes. Het is nog even zoeken naar het hotel vanwege de smalle straat en de donkere weg maar we komen er om 18.30 uur aan. Er wordt nog het e.e.a. uitgelegd over de excursies en daarna krijgen we de sleutel van onze kamer. We frissen ons nog wat op en gaan dan op zoek naar een restaurant die we ook gevonden hebben. We hebben heerlijk gegeten. Op naar morgen!