Dag 17 - Reisverslag uit Barurejo, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Barurejo, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu

Dag 17

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

24 Juni 2013 | Indonesië, Barurejo

Om 00.30 uur verzamelen in de lobby van ons hotel waar om 01.00 uur ons nachtelijk avontuur begint. We vertrekken naar de Bromo waar we de zonsopgang zullen bekijken. Onderweg stappen we over in de jeeps die ons naar het uitzichtpunt brengt. Het is een prachtig gezicht, pikken donker met aan de ene kant de mooie volle maan en aan de andere kant wachten we totdat de zon opkomt. Helaas is het geen oranje zon, maar wordt het een felle gele zon. Desondanks is het erg mooi om te zien want er staat nog een beetje mist wat voor een hemels effect zorgt. We genieten van hoe het licht wordt en rijden daarna met de jeeps richting de Bromo. Aangekomen bij de Bromo kan je ervoor kiezen of je op een paard door het lava zand naar de vulkaan wilt of lopend. Wij kiezen ervoor om lopend te gaan en we klimmen door het lava zand naar boven en daarna betreden we de 275 traptreden. Bovenop de vulkaan heb je een mooi uitzicht over het landschap. Rond de klok van 10.00 rijden we naar Kalibaru waar we onze laatste nacht doorbrengen op Java. Morgen vertrekken we naar Bali. Onderweg zien we dat er een ongeluk met 2 scooters is gebeurd. Akelig, want er is ook een kindje bij betrokken. Hopelijk valt het allemaal mee maar dat kunnen we niet beoordelen. We lunchen tussendoor in het restaurant en gaan verder naar ons hotel. We komen langs de cacao & tabak plantages. Om 15.30 uur komen we aan bij ons hotel met de slogan "back to nature". Een mooie tuin met veel vlinders en de bungalows zijn met een halve buitendouche. Tijd om op te frissen hebben we niet, we gaan een wandeling door de plantages maken. Hier klimmen ze wel zelf de kokosnoot bomen in.. Hij lijkt net een aap, zo snel en gedreven als hij dat doet. We vervolgen het pad naar het dorpje met de lokale bewoners waar we een kijkje mogen nemen in hun huis. De dieren staan naast de woonhuisjes. De kinderen zijn blij om je te zien en zodra we shampoo en koekjes uitdelen gaan ze helemaal uit hun dak. Geweldig om dat mee te maken en te zien! En jonge charmeurtjes die er tussen zitten.... 3 of 4 jaar oud en je een kus op je handje geven. Echt cute! Weer terug in het hotel ploffen we in het restaurant neer. We gaan lekker eten en daarna naar onze kamer.