Dag 22 - Reisverslag uit Banjar Batujimbar, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Banjar Batujimbar, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu

Dag 22

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

29 Juni 2013 | Indonesië, Banjar Batujimbar

We beginnen alweer de één na laatste dag van onze vakantie. Vandaag zien we het Oosten van Bali. Onze eerste stop is Goa Lawah; de vleermuisgrot. Bij de grot zijn ze bezig met een ceremonie, waar we mogen blijven kijken. De mensen worden gezegend. Hierna gaan we door naar de zee waar we het zoutproces zien. Het water wordt uit de zee gehaald en uitgestrooid over het strand. Hier laten ze het drogen waardoor je alle kristallen ziet. Hierna wordt het zand opgeschept en in een grote bak gegooid. Daar komt ook weer zeewater bij en middels bamboe buizen wordt het zout samen met het water naar de emmers getransporteerd. Het vuil en het zand blijft achter in de grote bak. Vanuit de emmer wordt het water met het zout verspreid over bamboe buizen. Door de warmte verdampt het water en blijft het zeezout over.
Hierna bezoeken we een typisch Balinees dorpje Tenganan. Hier wordt de fijnste textiel van Zuid-Oost Azië gemaakt. We zien hier speenvarkens, gekleurde kippen (groen, roze, geel) en de mensen aan het weven zijn. We rijden via de kust en de bergen naar Tirta Gangga, met haar koninklijke watertuinen. Je kan middels stenen over het water lopen en genieten van de prachtige groene omgeving. Tevens blijven we hier voor onze lunch. We rijden verder in de bergen naar het gerechtsgebouw en de vergaderzalen. Aan het eind van de middag rijden we weer terug naar ons hotel. Het was een mooie laatste dag. Vanavond nog wel een mooie afsluiter van de vakantie want we vieren de verjaardag van Tamara!