Dag 20 - Reisverslag uit Banjar Batujimbar, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Banjar Batujimbar, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu

Dag 20

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

27 Juni 2013 | Indonesië, Banjar Batujimbar

Vandaag beginnen we aan onze laatste drie dagen van onze rondreis door Indonesië. Om 09.30 uur begint de traditionele Barong dans. Bali kent verschillende typen van Barongs. De naam van het type dans hangt af van het masker dat gedragen wordt. (zwijn, tijger, olifant etc). Voor de Balinezen is de heiligste de Barong, de Barong ket of keket, die elke ochtend voor de toerist gespeeld wordt. Bij de Barong hoort altijd de Rangda. Ze zijn niet van elkaar te scheiden. De Barong vertegenwoordigt goed en de Rangda vertegenwoordigt kwaad. De Barong dans speelt de eeuwige strijd tussen goed en kwaad in de mens en in de wereld. Na de voorstelling rijden we door naar het houtsnijwerk. Onderweg komen we langs veel winkeltjes waar ze vliegers verkopen. In augustus is het vliegerfestival in Bali waar je prijzen mee kan winnen voor de mooiste vlieger. Bij het houtsnijwerk zien we verschillende soorten hout waarvan de beelden gemaakt worden. Allemaal erg mooi om te zien hoe de beelden tot stand komen en de processen die ze doormaken. (hakken, snijden, op maat maken, schuren, polijsten etc). We gaan verder naar de vulkanen en pakken hier meteen onze lunch. Tijdens de lunch zien we de vulkaan niet doordat er dichte mist hangt. We rijden verder naar de watertempel en kunnen onderweg toch nog een fotostop voor de vulkaan maken. De naam "watertempels" zegt het al... De tempels rondom en in het water. Degene met een korte broek boven de knie moeten een sarong dragen. Onze gids leidt ons rond en daarna mogen we zelf nog wat rond wandelen. Aan het einde van de middag verlaten we de tempels en rijden we terug naar het hotel. Gelukkig zijn we niet zo laat als gisteren thuis en kunnen we nog even winkelen en daarna bij het restaurant eten.