Dag 14 - Reisverslag uit Blulukan, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Blulukan, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

21 Juni 2013 | Indonesië, Blulukan

Vandaag vertrekken we om 07.00 uur naar de Prambanan tempel. Hier zijn we eergisteren ook naar toe geweest maar toen regende en onweerde het zo hard dat we niks hebben kunnen zien. Gelukkig is het nu wel goed weer en kunnen we de tempels van binnen bekijken. Het is erg mooi om te zien en de reliëfs zijn nog fijner dan de Borobudur. We lopen na afloop nog wat rond op de markt en vervolgen onze weg naar Solo. Het valt ons op dat we op de weg geen lesauto's zien. Het is echt een giller als ons uitgelegd wordt hoe ze aan hun rijbewijs komen. Je laat op het politiebureau pasfoto's maken en vingerafdrukken nemen. Vervolgens moet je je theorie examen halen en op het terrein een paar rondjes rijden en 500.000 Rupiah afrekenen. Dan heb je je rijbewijs voor zo'n € 40,00. De rest leer je van familie en in het verkeer. Wij staan er van te kijken hoeveel auto's er nog ZONDER deuken rondrijden! Onderweg komen we ook langs de suikerfabriek. Van het afval wordt spiritus, paarden- en koeienvoer van gemaakt. Gisteren hebben we het paleis van de Sultan gezien. Vandaag zien we het paleis van de neef van de Sultan. Om 12.00uur komen we in Sutakarta aan, in de volksmond ook wel Solo genoemd. We bezoeken eerst het paleis waar nog veel goud te zien is. Vervolgens gaan we door naar de Batik fabriek waar we zien hoe de vrouwen de zijden doeken met figuurtjes versieren. Hierna gaan we lunchen bij een goochel restaurant, erg lachen. Er wordt ook gezongen en gedanst voor 4 mensen die in juni jarig zijn of zijn geweest. We verlaten het restaurant en rijden om 15.30 uur naar het hotel waar we de rest van de avond vrije besteding hebben. Aangekomen bij de eindbestemming blijken we in een resort te zitten. Hier is het echt het whalhalaaaa. Jammergenoeg zitten we hier maar 1 nachtje.

• 21 Juni 2013 - 19:16

Jorina V. Wijk:

prachtig om je verslagen te lezen krijgen we al vast een beetje mee.
    Groetjes geniet nog maar lekker