Dag 12 - Reisverslag uit Blulukan, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Blulukan, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

19 Juni 2013 | Indonesië, Blulukan

Na vandaag zitten we alweer op de helft van onze rondreis. De tijd vliegt voorbij maar we genieten elke dag, elk uur, elke minuut & elke seconde! Vandaag vroeg op want we vertrekken om 07.00 met de trein naar Yogyakarta. De treinreis zal naar verwachting 7,5 uur inclusief tussenstations duren. (388 km) Onderweg kunnen we genieten van de bergen, rijstvelden, maïsvelden, rivieren, arbeiders die op het land aan het werken zijn. We komen om 14.45 uur aan in Yogyakarta. Aangezien de bus pas later komt met de koffers besluiten we om naar de Prambanan tempel te gaan zodat we niet op de koffers hoeven te wachten. Eenmaal aangekomen bij de tempel krijgen we allemaal een doek omgewikkeld. Dit is om het boeddhisme en de tempel te respecteren. Het is een grappig gezicht, vooral bij de mannen. Het lijken wel Schotse rokken. Voor de tempel nemen we een groepsfoto. Verderop wordt de lucht vrij donker en in 1 keer komt het
met bakken eruit. Het is dan niet het regenseizoen maar we hebben toch al een paar flinke buien gehad. De Indo's zijn hier ook niet bekend mee want meestal is het na half mei droog. Maar goed, we hebben wel gelachen en het weer verandert overal in de wereld. Neem als voorbeeld Nederland haha. We zijn helemaal doorweekt en rijden terug naar het hotel. Zodra we op de kamer zijn nemen we snel een warme douche. Daarna gaan we nog wat eten en dan is de dag alweer om.