Dag 6 - Reisverslag uit Campago, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Campago, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

14 Juni 2013 | Indonesië, Campago

Vandaag staan we om 05.30 uur op. Gelukkig hebben we vannacht wel beter geslapen dankzij de oordoppen die Tim van zijn werk had meegenomen. Hierdoor hoorde je nog maar een klein beetje van het klotsende water. Na ons ontbijt vertrekken we met de boot die ons weer naar het vaste land brengt. Het is nog wel winderig maar de boottocht is stukken minder dan de heenreis. Vandaag gaan we naar Sipirok. We komen langs de natte rijstvelden, salak, papaja, koffie, guava, eucalyptus, suikerriet bomen, ananas plantage. We eten hier de ananas rechtstreeks van de boom. Lekker vers, yum yum yum. We rijden verder naar de lokale markt in Balige. Je komt hier van alles tegen: levende kippen, vissen, groente, fruit, kruiden. We drinken na de markt een kopje thee in een café. We vervolgen de weg naar Tarutung. Deze plaats ligt op 2000 meter boven de zeespiegel. Onderweg stoppen we bij de zwavelbronnen in Sipoholon. Helaas krijgen we een tropische regenbui over ons heen. Het komt er meteen met bakken uit. We rijden naar een restaurant waar we onze lunch kunnen nuttigen. We zitten net als er weer een dikke plensbui uit de lucht valt! We hebben heerlijk gegeten en rennen snel naar de bus want het regent hard. Om Sipirok te bereiken moeten we een heel groot stuk over de "disco" weg (weg met heel veel gaten. Hobbel de hobbel en veel geschommel). Als je niet uitkijkt lig je in de goot of stort je naar beneden. Na een paar uur rijden maken we een stop bij de cacaobomen. We maken een vrucht open en proeven de vrucht. De boon zelf zit namelijk in een vrucht. We komen ook langs de rivier waar de inwoners hun kleding wassen. Hoe verder we komen des te slechter de weg is. Om 17.30 uur bereiken we ons hotel in Sipirok. We slapen in een Batak huis. Een groot gedeelte van de inwoners in Sipirok is moslim en veel mensen leven in kleine huizen/krotten. Ze hebben het niet breed, beter gezegd; ze zijn arm. Het is mooi om te zien dat ze wel gelukkig zijn met de kleine dingen die ze hebben. Hier kunnen veel mensen in Nederland nog wat van leren... Wees blij met wat je hebt!! We zetten onze spullen op de kamer en vertrekken om 19.00 uur naar het restaurant. We zijn net klaar met het toetje als de stroom uitvalt, dus gezellig met de kaarsjes aan tafel. Na een paar minuten gaat het licht weer aan. We kletsen nog even na en verlaten het restaurant en gaan naar onze kamer. Morgen gaat de wekker weer om 05.30 uur.