Dag 5 - Reisverslag uit Campago, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Campago, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

12 Juni 2013 | Indonesië, Campago

Goedemorgen, beter gezegd; slechte morgen. Tim en Piet hebben vannacht lekker geslapen maar de rest van de groep heeft weinig geslapen en bijna geen oog dicht gedaan. Je hoorde de hele nacht het water tegen de kade slaan. Het is een meer maar het leek op een wilde zee. En vandaag gaan we nog met de boot op pad dus ben benieuwd hoe dat zal gaan, waarschijnlijk heftig..!! Oo, de gids komt net aan om te vertellen dat het te heftig op het meer is en dat we met de auto weg gaan. Zelfs de ferry's varen niet. Als het weer morgen beter is kunnen we wel met de boot. We rijden naar Raja Sidabutar Tomb Tobok, de tombes. Voordat we een Batak traditionele dans bijwonen maken we een stop bij een kleine basisschool. We mogen binnen komen en de klas begint voor ons een aantal liedjes te zingen. Erg leuk om dit in een ander land mee te maken. We gaan verder naar de dansvoorstelling. De Batak dansen worden ook gedaan bij huwelijken, begrafenissen en feesten. We mogen zelf ook nog even meedansen. Daarna bezoeken we het museum en rijden door naar Ambarita. Dit is ook een Batak dorp. Hier zien we onder andere de executie plaats en wordt ons het e.e.a. verteld over de kalender en het boekje van de medicijnman. Bij het dorp is er ook een souvenir winkel. Het is een sport om af te dingen dus hier doen we graag aan mee, en het is geslaagd. We krijgen het na veel afdingen voor de helft van de gevraagde prijs mee. Maar dit zal waarschijnlijk niet overal gaan.... Om 13.00 uur zijn we terug in het hotel en kunnen we eindelijk eens op een "normale" tijd lunchen. De rest van de middag hebben we vrij. In eerste instantie wilden we een rondje lopen maar we zagen scooters staan. We vroegen voor de grap hoe duur het was om ze te huren maar het was zooo goedkoop dat we ze maar gehuurd hebben. Je betaalt 50.000 Rupiah inclusief een tank brandstof. Omgerekend is dit ongeveer € 4,00. Echt een giller dus!! We hebben een deel van het eiland gezien in een paar uur scooteren. De wegen zijn af en toe wel slecht dus hobbel de hobbel. Tussendoor wel een tropische regenbui gehad, we zijn snel naar een café gereden om een drankje te pakken. Toen de regen weer weg was zijn we doorgereden. Na de scootertocht hebben we onze spullen gedropt en zijn we het dorpje ingelopen. We maken het niet al te laat vanavond want morgen vertrekken we om 07.00 uur dus vroeg ons bed uit. We hebben een rit van 220 km voor de boeg.

• 13 Juni 2013 - 15:55

Huub Vermeulen:

he geniet van de mooie reis ,ik kan het nu mooi volgen groeten huub