Dag 7 - Reisverslag uit Campago, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Campago, Indonesië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

14 Juni 2013 | Indonesië, Campago

Goedemorgen allemaal. We staan op met bewolking en een stevige wind. Vandaag staat ons een lange reisdag te wachten. Onze eindbestemming is Bukittinggi. We tanken de bus nog even bij. Een liter kost hier 4500 Rupiah, dit is € 0,35; echt niet te geloven! Er wordt veel gesubsidieerd door de overheid. Onderweg komen we langs lokale markten, islamitische scholen, moskeeën. We maken onze eerste stop bij een kokosnoot plantage. Omdat de bomen ongeveer 15 à 20 meter hoog zijn trainen ze apen om de kokosnoten uit de boom te halen. We zien dit proces en daarna mogen we de melk opdrinken en de kokos proeven. Er wordt bruine suiker op gedaan om het zoeter te maken. Vervolgens nemen we een kijkje in de kruidentuin. We zien hier onder andere mini pepers; groen en rood, zwarte peper, kruidnagel, gele wortel, laos, vanille, nootmuskaat, laurier, kaneel, pandan blad. Het is leuk om te zien hoe alles groeit, zo weten we ook weer waar onze kruiden vandaan komen. Na een paar uur rijden maken we wederom een tussenstop voor de lunch. Het restaurant ligt aan de rivier. Na een heerlijke lunch rijden we verder. We komen door het gebied waar de Sumatraanse tijger in de jungle leeft. Er zijn er ongeveer nog 500 van in het wild. We maken een stop bij de Bonjol evenaar. Na een ritueel van de gids steken we we over van Noord naar Zuid. De wegen zijn overigens in West Sumatra veel beter dan in het Noorden. We rijden door naar ons hotel dat vlakbij Bukittinggi ligt. Het is inmiddels al donker als we nog onderweg zijn naar onze eindbestemming. Kinderen lopen nog met zak lampen langs de weg. Sommige motors rijden amper met verlichting, levensgevaarlijk! Vlakbij Bukittinggi staan er allemaal kraampjes met kroepoek. Kroepoek in overvloed zullen we maar zeggen... Van mild tot pikant met pepers. Om 19.45 uur komen we eindelijk bij onze hotelkamers aan... We checken in en droppen de spullen om vervolgens een hapje te eten in het restaurant. We kletsen nog wat na en verlaten het restaurant. Tot morgen allemaal!