Dag 51 - Reisverslag uit Mount Victoria, Australië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu Dag 51 - Reisverslag uit Mount Victoria, Australië van Rosalie Mark - WaarBenJij.nu

Dag 51

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

19 Januari 2014 | Australië, Mount Victoria

Yeah, vandaag een dag naar Australia zoo, the home of the crocodile hunter Steve Irwin. Het belooft een hete dag te worden dus we nemen genoeg drinken mee! Om 08.50 uur worden we bij ons hostel opgehaald door de shuttle. We hebben een aardige chauffeur die al 10,5 jaar het shuttle bedrijf runt. Onderweg wordt er een dvd afgespeeld over het leven van Steve Irwin. Daarna wordt er informatie en nuttige tips over het park en de shows gegeven. Rond 10.00 uur arriveren we bij de zoo. We pakken het beginstuk mee voordat we naar de wildlife show gaan in het crocoseum. We passeren de otters, wat gekke vogels, krokodillen, koala's en nog wat andere dieren voordat we bij crocoseum arriveren. De show begint met wat mooie losvliegende vogels en hierna komt de 1e krokodil. Ze hebben een vrijwilliger nodig, helaas net te laat! Iemand anders was me voor. Terwijl de krokodil in het water zwemt wordt hij met opspattend water gelokt naar de kant. En ineens, pats komt hij het water uitgerend op zoek naar eten! Dit wordt hem dan ook snel toegegooid. Na de sensatie komen er nog wat andere dieren en daarna nog een super grote krokodil. Deze laten ze uit het water springen, awesome! Na de show gaan we op de foto met de koala. We hebben ze natuurlijk al in het wild gezien maar willen graag weten hoe ze aanvoelen, of ze naar eucalyptus ruiken etc. En dan is het moment suprème! We krijgen de fluffy koala op ons arm, hmmmm wat een knuffel beertje. We mogen onszelf niet bewegen, ik denk dat dat de koala afschrikt en dat hij dan kan flippen. Ze hebben scherpe klauwen en die wil je niet in je lichaam hebben.... De dag vliegt voorbij en voordat we het weten is het alweer tijd om naar huis te gaan! Een zeer geslaagde dag!